Frågor & Svar
Här finns de vanligaste frågorna och svaren på dem. Kontakta oss om du undrar över något.

Flyttstädning med garanti

Vilka garantier har jag?

Med vår flyttstädning har du alltid full garanti att din lägenhet blir godkänd av den inflyttande eller hyresvärden. Om någonting är fel vid besiktning, så rättar vi utan extra avgift.
Vi lämnar 20 dagars garanti på flyttstädningen.

Reklamation skall göras senast 20 dagar efter utförd flyttstädning. Reklamationer efter 20 dagar beaktas ej.
När du beställer en flyttstädning hos oss, så har du alltid garanti att städningen blir färdigställd den dagen du önskat i din bokning.

Vi flyttstädar varje dag och naturligtvis har vi bra erferenhet, professionella lösningar och säkra metoder för att utföra städningen. Vi arbetar med kvalitetsredskap och bara med miljövänliga produkter.
Mycket bra referenser finns och 100% nöjda kunder!

Hur lång tid tar städningen?

Alla lägenheter/villor är olika smutsiga så är det svårt att säga exakt hur lång tid det tar, men vi brukar alltid att börja på morgonen då städningen blir utförd under eftermiddagen.

Hur fungerar RUT-avdraget?

RUT-avdraget är en skatteförmån som ger privatpersoner möjlighet att få ett skatteavdrag om 50 % av kostnaden för flyttstädningen. Vi hanterar detta helt och hållet vilket innebär att du som anlitar oss får en faktura endast på halva kostnaden för flyttstädningen.

Efter att vi har yrkat RUT-avdrag får du hem en lapp i brevlådan där det framgår att vi gjort avdraget. Samtliga personer som har en deklarerad inkomst (även pension räknas) har möjlighet att göra RUT-avdrag för flyttstädningar. Maxbeloppet per år och person är  50.000 kronor.
Du kan också läsa mer på http://www.skatteverket.se/

Hur gör ni med nyckelhanteringen?

Många av våra kunder brukar att lämna ytterdören olåst och vi kör direkt med städningen.
(i alla fall objektet är tömt och inte finns något av värde)
I så fall slipper du att komma på plats bara för att öppna och låsa.
Dessutom går bra  att överlämna nyckeln på plats men är det du som väljer smidigaste sättet
och vi är flexibla för det.

Din trygghet och säkerhet är alltid viktig för oss. För att du ska känna dig trygg när du anlitar Andreas Städservice har vi fasta rutiner för hur vi hanterar viktiga saker som nycklar, larm, koder och andra personliga uppgifter.

Hur sker betalningen?

Efter att städningen har blivit utförd skickar vi fakturan till din nya folkbokföringsadress
eller via mejl – om så önskas.

Var noga med att betala fakturan i tid, så slipper du onödiga avgifter.
Tänk på att det kan ta upp till 2 bankdagar tills betalningen är registrerad hos oss.
Vid betalning efter förfallodagen debiteras dröjmålsränta enligt räntelagen. Vid varje påminnelse kommer en avgift på 60 kronor att påföras då fordran överlåtas till INKASSO.

Tidsbokning

Bokningar görs enklast via mejl eller per telefon.
Givetvis får du en bokningsbekräftelse via mejl även om du väljer att boka flyttstädningen per telefon.

Boka din flyttstädning här ›

Avbokning

Avbokning av flyttstädning kan göras fem arbetsdagar innan städtillfället i annat fall sker full debitering. Avbokningar måste dock ske på vardagar och ska meddelas per telefon (ej lämnas på telefonsvarare) eller skriftligt via mail/brev.


Gilla oss på Facebook
Andreas Städservice Sverige AB

Kundtjänst:
Tel: 0700- 135 105
Mejl: info@andreasstadservice.se

Momsreg. / VATnr: SE556912613801
Org. nr. 556912-6138
Godkänd för F-skatt

Nyhetsbrevet

Meddelandet kunde inte skickas. Vänligen försök igen senare. Tack för din prenumeration! Skickar...
© 2018 Andreas Städservice Sverige AB | Breda Vägen 19B, 602 14 Norrköping

↑ Till toppen Sitemap Jobb